Beveiliging, surveillance en alarmopvolgingen

Het bedrijventerrein wordt beveiligd door een geavanceerd netwerk van cameratoezicht. In december 2017 is een nieuw hypermodern en sluitend camerasysteem opgeleverd. Met kwade bedoelingen is het voortaan onmogelijk om ongezien te blijven. Informatie over het camerasyteem, de bewaartijden van de beelden en de vorderingsprocedure bij de politie, is te verkrijgen bij de parkmanager.

Maar de collectieve beveiliging gaat nog verder. Er is 365 dagen per jaar surveillance op het terrein. De surveillance wordt verzorgd door Invest Bewaking en Services. Vanaf 1 juli 2018 gebeurt dat met een modern elektrisch voertuig dat ook voorzien is van de nodige technische beveiligings-snufjes. Het dievengilde is dus gewaarschuwd.

En als er dan toch nog alarm is, dan zijn er diverse beveiligingsbedrijven op het terrein actief die voor de bedrijven de alarmopvolgingen regelen.

In verband met het verlagen van het aantal inbraken en schades op Bijsterhuizen, ontvangt de bedrijvenvereniging jaarlijks een resultaatsparticipatie van Interpolis / Rabobank